دنیای فناوری اطلاعات

اطلاعات کاربردی در حوزه عکاسی و فناوری اطلاعات

دنیای فناوری اطلاعات

اطلاعات کاربردی در حوزه عکاسی و فناوری اطلاعات

اخبار دنیای فناوری

alireza souri | جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ق.ظ

در نوامبر ۲۰۰۷ گوگل فعالیت خود در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند را با عرضه‌ی سیستم‌عامل متن‌باز اندروید آغاز کرد. هدف از عرضه‌ی این سیستم‌عامل در اختیار گرفتن بخش عمده‌ای از بازار بود که امروز با گذشت هشت سال از انتشار این پلتفرم، اندروید با در اختیار داشتن ۸۰ درصد از بازار موبایل، غول جستجو را به هدفش رسانده است. حال گوگل از همین حربه در حوزه‌ی هوش مصنوعی استفاده کرده و سعی دارد تا در فناوری‌های هوشمند نیز به یکه‌تاز بازار تبدیل شود.

هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید هوشمند برای محاسبات از جمله‌ی حوزه‌هایی است که کمپانی‌های پیشرو در دره‌ی سیلیکون، فعالیت‌های گسترده‌ای را در این حوزه انجام می‌دهند. گوگل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در همین راستا در هفته‌ای که گذشت، پلتفرم TensorFlow را که مبتنی بر یادگیری ماشین است، بصورت متن‌باز در اختیار تمام علاقمندان به کار با این پلتفرم قرار داد. از این پس هر کاربر علاقمندی که به اتصال اینترنت و رایانه‌ دسترسی داشته باشد می‌تواند از وجود یک سیستم بسیار قوی که از الگوریتم‌های متعدد یادگیری ماشین بهره‌مند است،  به راحتی استفاده کند. گوگل برای تقویت بیش از پیش این سیستم و همچنین استفاده از امکانات و قابلیت‌های آن که روز به روز بر آن‌ها اضافه خواهد شد، بیش از ۵۰ سرویس خود را مبتنی بر این سیستم قرار داده است. یادگیری ماشین از شبکه‌های عصبی عمیق استفاده می‌کنند. این سیستم هم اکنون در کابردهای مختلفی برای گوگل انجام وظیفه می‌کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شناسایی تصاویر در سرویس Photos تا جستجوی اطلاعات در موتور جستجوی این کمپانی اشاره کرد. گوگل را دیگر باید یک کمپانی خواند که سرویس‌های خود را مبتنی بر یادگیری ماشین ارائه می‌کند. گوگل پس از توسعه‌ی سیستم یادگیری ماشین خود و استفاده‌ی عملی از آن در سرویس‌هایش، این سیستم را بصورت عمومی در اختیار علاقمندان قرار داده تا بیش از پیش به توسعه‌ی آن شتاب بخشند.

  • alireza souri

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی